Mural


Hari tu, aku dengan bebudak kelas Asas Seni Halus telah menconteng dinding sebuah tadika. Macam apa yang kau nampak kat atas, itulah hasil tangan aku dengan classmate. 

Aku lukis bahagian tulisan. Aku tak tahu apa jenis font yang aku guna, main hantam saja. Roket tu aku nampak dah macam peluru berpandu yang ditambah sabit kat tepi kanan dan kiri. 

Alien hijau kat bawah tu aku rasa ada genetik keturunan katak Froggy. Alien kuning kat atas boleh main jenguk-jenguk pulak. Alien purple kat atas bahagian kanan  pulak aku rasa terhasil dari percintaan alien dari planet zuhrah dan sotong dari bumi. Alien hijau tepi alien sotong dah macam rupa bawang dah aku tengok.

UFO giler tak center dia punya bahagian bawah kalau korang perhati betul-betulla. Aku tak tahu macam mana UFO tu nak seimbangkan diri semasa mendarat di bumi nanti. 

Apa yang aku tak berapa nak puas hati, pihak tadika tu dia mintak kitorang datang semula sebab nak tambah stroke kat setiap lukisan. Hari kitorang melukis pihak tadika sorang pun tak datang nak pantau, apatah lagi memberi makan. Kitorang pun buat la seperti design yang diorang nak. Dah buat, banyak pulak komennya. huh..

Kalau berbayar tak apa juga. 

Kitorang buat free kot. 

No comments:

Post a Comment