mencari sesuai

Malam tadi aku jalan2 FESKUM'13 sambil mencari2 makanan untuk dilahap agar perut kosong ini terisi. Biarpun FESKUM tahun ini agak hambar dan lemau, aku masih punya ingin ingin mencari tempat lepak di tapak gerai FESKUM dikala malam menjelang. Dari kolej kediaman dayasari aku menjadi pembonceng gratis menuju ke tapak gerai FESKUM'13. Maka. tercari-carilah aku makanan yang sesuai untuk memenuhi perut berkeroncongku ini.

Jalan punya jalan, aku terjumpa geng2 coursemate yang tengah melahap char kuew teau di gerai PEMADAH. Sejurus aku menyuap char kuew teau panas milik Lisa dengan sudu plastik masuk ke dalam mulut, aku terus order satu. Masa tu pulak Akmal, teman sekolej pun x makan dari pagi tadi bahana menjaga gerai yang sungguh ramai pelangangnya. So, kami berdua pun bersama2 melahap char kuew teau panas sambil menghirup jus epal dan air kelapa yang dipesan dari gerai PMIUM. 

Malam tadi pentas FESKUM'13 kolej aku yang punya pentas. Ada live band, tarian india, dan tarian china. Pada masa yang sama, kat Auditorium KPS, sedang berlangsungnya forum Jihad Cinta vs Cinta Jihad (kira program islamik la). Kalau korang, korang nak pilih yang mane?

Aku dengan teman sebilik memilih untuk pergi ke forum cinta jihad untuk menonton persembahan nasyid dari kolej kediaman ke 7. Lepas habis persembahan nasyid, belum sempat forum bermula, aku dan roomate terus cabut keluar tengok live band (kerengga band) pulak... kah kah kah. 

sesuai sangat. Adil ye tak?

notakaki: banyak sangat dah forum cinta islamik ni sampai aku naik muak. Hiburan itu perlu, tapi jangan sampai jadi najis.

No comments:

Post a Comment