KETIDAKDAPATAN

Aku pergi temu duga maktab,
tak dapat.
Aku pergi temuduga projek kolej,
tak dapat.
Aku pergi selection sukan pun,
tak dapat.

Entak berapa banyak 'ketidakdapatan' yang dah aku lalui dalam hidup aku ni

Orang kata. kalau tak dapat jangan sedih-sedih
be profesional la..
tahun depan cuba lagi,
kalau umur panjang.

Tapi perasaan sedih, kecewa dan geram takkan lalu lambai-lambai je kat hati kau,
At least singgah lepak-lepak minum kopi dulu beberapa ketika
Orang tak nampak sebab perasaan tu bukanla berbentuk empirikal dan  fizikal yang punya jisim.
Kalau ya, sudah tentu berat aku sudah mencapai tahap obesiti

Orang kata lagi, kalau tak dapat adala hikmahnya tu
Ada yang lebih baik menanti

Mungkin.

[chorus]
Aku nak cari hikmah tu,
Aku nak cari apa yang lebih baik menanti.

Doakan aku ya pembaca sekalian
Agar pencarianku tidak berakhir dengan 'ketidakdapatan'

lagi..

Kalau tak jumpa juga, adala hikmahnya tu
Ada yang lebih baik menanti

(Ulang chorus tu sampai hujung nyawa)

2 comments: