Bertukar rutin

Hari ni khamis. Esok jumaat. Tulat sabtu aku dah kena balik ke kota metropolitan Kuala Lumpur. Sambung pengajian aku untuk tahun kedua. Mula menyibukkan diri dengan aktiviti ilmiah.hoho..

Kalau kat rumah, bangun pagi subuh pukul 6 pagi. tu pun ade 15 minit lagi nak habis waktu. Subuh kat Sarwak memang awal sikit. Kadang-kadang tido balik lepas subuh. Cuci baju guna tangan sebab mesin basuh rosak. Memasak untuk makan tengah hari. Mencuci pinggans selepas makan. tertambah huruf s pulak kat pinggan tu. tak pe la, bagi nampak banyak sikit pinggan yang dicuci kan. Masak air untuk minum petang. Masak lagi untuk untuk makan malam. cuci pinggan lagi lepas makan malam. Menonton telivisyen dan tidor sebelum pukul 12 tengah malam. begitulah setiap hari melainkan hari2 spesial apabila pergi ke pekan batu niah atau bandar miri. fuhh. letih gila menaip panjang2 macam ni rupanya.

Kalau aku dah kat kolej kediaman kat universiti, rutin aku akan berubah sama sekali. Subuh aku pukul 6.30 pagi pun tak pe sebab ade lagi waktu. mungkin akan tido balik lepas subuh x pun online. pergi kuliah. balik kuliah. hujung minggu baru basuh baju yang dah berlambak tak dicuci. Itupun kena keluar duit rm2.00 sebeb malas nak cuci tangan. Tak perlu kot masak-masak sebab beli kat cafe je makanannye. Tak payah susah2 cuci  pinggan sebab aku beli nasik dalam tapau extra 20 sen. Tu dulu, sekarang minyak dah naik 20 sen kot2 tapau jadi 40 sen. Lepas makan buang je. Nak cuci-cuci pun just bekas buat masak megi. Tido aku pun tak menentu. Mungkin 2-3 pagi baru tido sebab nak siapkan esaimens. Esaimen pun tertambah s bagi nampak betapa banyaknye esaimen bila kau dah masuk u. Nak-nak aku yang ambik kos double major Pengajian Islam dan Sains (Bioteknologi) ni.

oklah..terasa banyak pulak perkataan yang ditaip oleh aku hari ni. sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment