peti cadangan

Pagi tadi aku pergi pejabat pos nak cek surat. Tiba-tiba mata aku tertarik untuk memandang ke arah sebuah peti lutsinar yang tertulis 'peti cadangan' di hadapan kaunter.

Berisi.

Pemurah gila siapa yang masukkan duit dalam 'peti cadangan' pejabat pos ni. Asal nampak macam bentuk tabung je terus masukkan duit.  Diorang ingat tabung derma ke ape..

Satu kertas cadangan pun aku tak nampak dalam peti ni melainkan duit kertas rm1 dan syiling.


2 comments:

  1. haha. funny. better la dpd melonggokkan sampah di bawah papan tanda "jangan buang sampah di sini"

    ReplyDelete
  2. Agaknya Buta huruf tapi berhati mulia

    ReplyDelete