Kucing berhibernasi di bulan puasa

Assalamualaikum w.b.t. 

Pagi-pagi di salah satu hari di bulan ramadhan aku dengar suara bapak aku bising-bising kat luar rumah. Aku pun keluar nak pi tengok apa yang berlaku.

Bapak : Apa punya kucing! Nasib baik aku tak hidupkan enjin lagi.
Aku    : Kenapa dengan kucing?
Bapak : Bapak nak pergi cek enjin kereta tadi. Ada dua ekor kucing entah dari mana datangnya melompat keluar dari enjin kereta. Entah bila mereka tidur kat dalam enjin kereta ni.
Aku    : Perggh! Kalau hidupkan enjin tadi, ape la nasib kucing tu ye.
Bapak : Busuk dengan bangkai kucing je enjin kereta aku ni nanti.
Aku    : Tak pasal-pasal kena panggang.. ish ish..

notakaki :Bapak aku cakap mungkin kucing tu masuk ikut lubang roda kat bawah kereta dan satu lagi tiada haiwan yang tercedera di dalam peristiwa ini.

No comments:

Post a Comment