Kampung Tanpa Wayar


Mister kampung tanpa wayar?
Kampung tanpa wayar atau dalam bahasa inggerisnya wireless village. So, antara projek kampung aku yang pihak berkuasa nak laksanakan adalah nak wujudkan satu kampung yang kau boleh online dengan senang dan free. Kononnya. Puih!

Bagi aku, perkataan gelaran kampung  tanpa wayar tu memang layak diberi kat kampung aku ni sebab memang kampung aku tak de wayar. Maksud yang lebih tepat wayar elektrik.  Sumber elektrik kat aku punya kampung ni ada dua, sama ada kau guna solar atau generator. Itu pu selalunya akan dihidupkan pada waktu malam je. Memang kau takkan nampak tiang elektrik apatah lagi wayar yang salurkan elektrik dari sistem janakuasa induk. Kesian tak?

Memang betul-betul punya wireless.

Ini bukan main-main

Aku harap pihak kerajaan ambil berat.

notakaki: elektrik tak de, nak buat internet wireless? apekah?

No comments:

Post a Comment