NO SERVICE...


Salam...
Aku tinggal kat area pendalaman, area Taman negara Gua Niah..kenal?? (Tak pernah masuk pun seumur hidup aku walaupun dekat je..)
So, nak dapat line handphone kat sini memang susah giler. Tengok je la gambar kat atas.. Aku tak tipu. Ni memang handphone aku okey..handphone motorola jenis lipat...hehe..
Bila dah tak de line handphone, nak contact kawan2 memang susah jugak la..kitorang kalau nak berhubung pun, selalu guna telefon rumah je..

So, itulah kelemahan teknologi sekarang..Hanya boleh digunakan di sesetengah tempat je. Kalau tempat tu tak de line, ada hanphone secanggih mana pun tak guna..tak boleh nak call atau pun sms..

Tapi, kat sini aku nak bandingkan..kalau kita nak berhubung dengan manusia dengan jarak yang jauh, kita perlukan handphone, tak pun internet untuk hantar email....
Kalau kita nak behubung dengan Allah pulak, macammana??
Jawapannya, senang je. SOLAT. tak kira tempat tu ada line ke tak, dalam hutan paya bakau sekalipun, perhubungan kita dengan Allah takkan terputus selagi kita menunaikan tanggungjawab kita sebagai seorang hambaNYA..

Jadi, ingatlah,,sistem perhubungan yang paling sempurna dalam dunia ini adalah perhubungan kita dengan Allah..Meskipun kita tidak mampu melihatNYA..Sesengguhnya, DIA melihat kita...

Sebab itulah timbul pepatah..(Aku tak pasti lar sama ada ini adalah pepatah, atau kata2 hikmah, atau sajak)

Cintakan bunga, bunga kan layu
Cintakan manusia, manusia kan mati,
Cintakan ALLAH, itulah cinta yang kekal abadi..

Kekal abadi = selamanya= sampai bila2

wassalam~

No comments:

Post a Comment