Soya Cincau

Soya Cincau..

Assalamualaikum..Semoga sihat hendaknya..
Tajuk entri aku kali ni adalah soya cincau.. Tiba-tiba je rasa nak update blog..
Semalam aku beli cincau n soya ni kat mesin air otomatik kat blok d..RM 2 je..
Soya ni warnanya putih..cincau pula warnanya hitam..tapi kalau dicampur akan menghasilkan rasa yang luar biasa..sedap tak terhingga..hngga menjilat jari..rasa cam nak beli lagi..(hyperbola la pulak..hehe)

Coba kita kaitkan dengan kehidupan sekeliling kita..
kadang-kadang kita tak nak bergaul dengan orang yang berbeza sedikit dari kita..
cina putih sangat lah..India pulak gelap sangat..
fikiran yang macam ni la yang menyebabkan kita tak bersatu padu..
coba bayangkan , kalau lah kita bersatu padu, tak memilih dalam bergaul..hidup kita akan lebih harmoni..
betul tak..

so, the point is..ambiklah pengajaran dari cincau dan soya..
meskipun perbezaan warna yang amat ketara.. tapi bila digabungkan akan menghasilkan satu kolaborasi yang amat sempurna dan sedap diminum..
 hehe..itu je untuk kali ni..

pengajaran: jangan terlalu berfikiran sempit..

No comments:

Post a Comment