benda remeh jadi kebiasaan..



             Pertama- Berdasarkan kajian aku dan kawan-kaman yang lain, kita ni suka beno nak menyambung lagu..maknanya??..ye la..kalau aku nyanyi skit..orang yang ada dekat2 aku tu mesti dia sambung lagu yang aku nyanyi..(kalau lagu tu dia tahu ler..)..Tak caya??..cube hang testing dulu..hang pi nyanyi apa-apa lagu kat tepi kawan hang..pastu ada le suara2 halus yang akan menyambung lagu hang yang hang nyanyi tadi..tak yah nyanyi btol2 pon boleh..hang pi nyanyi guna lirik lalala~ pon diorang akan sambung..tapi ini yang aku tengok secara mata kepala aku sendiri...kalau tak menjadi eksperimen korang..aku tak jamin..ni cuma berdasarkan pemerhatian aku je..

              Kedua- Cara menjawab soalan..ok, pernah tak dalam hidop korang berlaku seperti dialog dibawah..(skrip oleh Aiman Maripat)

Drama 1
Aiman: woi, kau ada marker hitam tak??                                                                        
 Namia: err..marker biru ade ler..                                                                            
 Aiman: Aku tak tanya marker biru pon..kalau takde marker hitam..cakap je takde..

Drama 2
Aiman: woi, ada nampak aku punya buku calculus tak?..dari tadi aku cari jumpa        
Namia: Buku algebra adalah.. aku tengok kat atas meja tu..                                            
Aiman: grrr..aku tak tanya buku algebra le..aku tanya buku calculus lah..@#$j%7(#..

Orang tanya lain..korang jawab benda lain pulak..tapi, sebenarnya..cara menjawab macam tu lah yang akan mengeratkan lagi persahabatan korang..sebenarnya, takde modal pon nak cakap..tapi bila orang dah bertanya..benda yang boleh dijadikan modal untuk melanjutkan perbualan.. Bayangkan, korang tanya sepatah, kawan korang jawab sepatah..alahai..boringnya hidup..

aiman: Tu je untuk kali ni..boring punya pasal..tulis je apa yang terlintas kat kepala..hehe..

No comments:

Post a Comment